Leden voor de Dorpsraad en voorzitter gezocht!

De afgelopen twee jaar is de samenstelling van de Dorpsraad aanzienlijk veranderd en zijn er zes nieuwe leden bijgekomen. De meest recente verandering was het vertrek van onze penningmeester Jos van Prooijen, die naar een mooie boerderij in Frankrijk is verhuisd. Onlangs heeft ook de huidige voorzitter Klaas Kuipers aangegeven te willen stoppen als voorzitter. Na bijna 15 jaar trouwe dienst komt dus de vacature weer vacant en zijn wij op zoek naar een nieuwe voorzitter.

De Dorpsraad bestaat op dit moment uit zeven leden en wij zouden idealiter tien leden willen hebben en zijn er dus naast de vacature voor voorzitter nog twee plekken open. Mocht je interesse zijn gewekt kom gewoon eens bij een vergadering zitten en kijk of je dan nog mee wilt doen.

De voorzitter is het gezicht van de vereniging, naar binnen en naar buiten. Zijn of haar taken zijn: Leiden van de algemene vergaderingen en de vereniging, maar ook aanspreekpunt zijn, initiatieven nemen, coördineren en motiveren door een positieve houding.

Een belangrijke taak van de Dorpsraad is om het Leefbaarheidsplan te maken waarmee de budgetten worden aangevraagd voor alle mooie initiatieven. Daarnaast kunnen er taken opgepakt worden door de leden voor eigen initiatieven vanuit de Dorpsraad en taken opgepakt worden als tussenpersoon die de Dorpsraad is tussen inwoner en de gemeente Goeree- Overflakkee. Informatie aanvragen bij voorkeur per email naar info@dorpsraadmelissant.nl